Архимандрит Софроний: монах на света

You may also like...

6 коментара

  1. каза:

    Много „опасни“ неща има и в о.Софроний и в св.Силуан Атонски!?

  2. каза:

    християнството не е безопасно 🙂 – но какво по-точно имате предвид?

  3. каза:

    “В Бога няма трагедия. Тя съществува само за онзи, който не може да вижда зад пределите на този свят. Христос преживява трагедията на цялото човечество, но в Самия Него няма и следа от трагедия”. Просто безграничен мир… Прилича на цитат от Ошо.Простете за невежеството ми!

  4. каза:

    не знам, не съм чел Ошо. но ако вярваме, че Бог е абсолютна личностна Любов и абсолютно(то) Добро, нима можем да търсим в Него трагедия? трагедията е оскъдица на нещо; разрив между поне два смисъла, два пласта на битието. Бог е пълнота, която не оставя място за оскъдица и разрив. Христос казва „Моят мир ви давам…“ – да, това е безграничен мир. Не разбирам все още какво ви смущава. (не се извинявайте за невежеството си; по тези въпроси няма, не може да има, и не трябва да има експерти).

  5. климент каза:

    Ваше Боголюбие, понеже Вие сте един от най-активните разпространители на еретическата книга на отец Софроний за Силуан Атонски, бихте ли обяснили на читателите си на какъв събор е приемано бесовското учение на архим. Софроний за преобърнатата пирамида на битието? Откога теософията е станала част от Православието, ако ли не от тази книга за Силуан, който в действителност не е никакъв и на никого старец.

    Вие като християнин давате ли сметка какво антихристиянско учение насаждате с тази бесовска преобърната пирамида, която унищожава славата на Единородния Син Божий, сваляйки Го от седенето Му отдясно на Отца и изпращайки Го на мястото на дявола на върха на преобърнатата пирамида, т.е. по-долу и от ада?

    Книгата, както се е обосновала монахиня Касиния, е в противоречие със Свещеното Писание и богослужебните текстове. Ако се приеме новият богословски тезис на отец Софроний, вложен в устата на Силуан, би следвало да се промени и досегашната православна иконография.

    Вие можете ли да кажете с положителност къде свършват възгледите на отец Софроний и откъде започват тези на измисления „старец“ с тенденциозно пропагандирани нехристиянски възгледи?

    Като благочестив християнин, Вие колко време на ден държите ума си в ада, според препоръката на литературния Ви любимец?

  6. admin каза:

    Не разбирам тази стръв, с която сте се захванали да очерняте един канонизиран светец на Православната Църква. Не я разбирам, но предполагам, че вътрешно си я тълкувате като благочестива ревност. Благочестие, обърнато срещу съборни решения, макар и на една поместна църква, считам за неприемливо. Но това, разбира се, си е Ваш проблем.

    Не споделям възгледите Ви за каквато и да било бесовщина в писанията на свети Силуан или на архим. Софроний. Малко повече непредубедено внимание и вникване в текстовете, както и известен личен молитвен опит може би ще отговорят на злостните въпроси, които поставяте в постинга си.

    Обосновките на монахиня Касиния не съм чел и не възнамерявам да чета. Нямам никакви основания да приема въпросната монахиня за какъвто и да било духовен или богословски авторитет. Това, че Вие очевидно имате подобни основания (както се оказва, по-силни дори от елементарно църковно послушание и доверие), не ме ангажира по никакъв начин. И понеже споменавате православната иконография, обърнете внимание на иконата „Сошествие во ад“ – Сам Христос не се нито побоя, нито унижи Себе Си, като слезе в ада.

    А на въпроса колко точно време държа ума си в ада, ще отговоря веднага, след като ме уведомите колко време Вие лично прекарвате в умно съзерцание на Божествените енергии, според учението на св. Григорий Палама. Или и той е бил теософ, според Вас? (Спокойно, няма да сте първият расоносец, нито епископ, който го е обвинил в подобни, и по-страшни грехове) 🙂

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Enjoy this blog? Please spread the word :)